Wikia

encyklopedie Star Treku

Základna Farpoint

Diskuse0
1 705stránek na
této wiki
Farpoint station

Základna Farpoint – její původní podoba

Základna Farpoint byla vystavěna ve velmi krátkém čase na planetě Deneb IV. Postavili ji místní obyvatelé Bandiové a nabídli ji Hvězdné flotile k využívání. Bandiové neoplývali obzvláště moderní technikou, ale jejich stavební technologie, jak se jevilo, byla překvapivě jednoduchá a účinná.

V roce 2364 vedla první mise kapitána Jean-Luca Picarda s novou hvězdnou lodí USS Enterprise-D právě na planetu Deneb IV. Posádka měla vyřešit záhadu obestírající základnu Farpoint. Na planetě jednali s gropplerem Zornem, vůdcem Bandiů, který však nebyl k posádce USS Enterprise-D vstřícný. Posádka USS Enterprise-D na planetě sama zjistila, že použitý materiál k výstavbě základny je velmi neobvyklý, a že k jeho výrobě bylo potřeba ohromné množství energie. Navíc materiál, ze kterého byla základna postavena, se na planetě nevyskytoval.

Během jednání napadla planetu vesmírná bytost, vypadající jako hvězdná loď, a začala bombardovat "Staré město Bandiů". Ukázalo se, že Bandiové zajali druha této vesmírné bytosti. Za nedostatečné množství potravy ve formě energie jim zajatá vesmírná bytost plnila, i nahlas nevyslovená, přání. Jedno z nich právě bylo, aby vytvořila základnu. Základnu bytost vytvořila tím způsobem, že se sama do ní přeměnila. Přijímanou energii měnila ve hmotu. Posádka ji nakonec osvobodila a ona následovala svého druha do vesmíru. (TNG : "Encounter at Farpoint")

ZajímavostiEditovat

  • U tohoto názvu základny je vidět, jak těžké je některé pojmy ze Star Treku překládat. V originále tento pojem zní "Farpoint Station", což by se mělo do češtiny asi přeložit Stanice Farpoint. Ale v epizodě je označována jako "star base", tedy hvězdná základna. Ve star trekovské angličtině se vyskytuje ještě pojem "Space station" – vesmírná stanice. Navíc se uvádí, že se "Farpoint Station" nachází na pokraji Federací poznané části vesmíru. Předsunuté (hraniční nebo pohraniční) základny jsou v seriálu nazývány "Outpost" - česky by se dalo říci např. předsunuté základny. Na některých anglických stránkách, na kterých se mluví o "Farpoint Station", se tento pojem skutečně vyskytuje.

V síti Wikia

Náhodná Wiki