Wikia

encyklopedie Star Treku

Vortex (epizoda)

Diskuse0
1 701stránek na
této wiki
Articletype realworldSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
"Vortex"
"Vortex"
DS9, epizoda 1x12
Miradorn twins
Scénář:
Sam Rolfe
Režie:
Winrich Kolbe
Prvně vysílána:
USA: 18. dubna 1993
Česká republika: 3. července 1994
Hvězdné datum:
Neznámé (2369)

Nedůvěryhodný zločinec se snaží zneužít Odovy touhy dozvědět se něco o svých lidech a svému původu pro své vlastní účely.

Obsah epizody Editovat

Úvod Editovat

Odo přichází do Quarkova baru s podezřením, že Quark chystá nekalý obchod s Miradorny, jejichž loď právě zadokovala na stanici. Poté se také zmíní o podezřelém tichém hostovi, který seděl na druhém konci baru. Právě v ten okamžik vstoupili do baru Ah-Kel a Ro-Kel, pár Miradornských dvojčat. Quark s nimi odešel na holopalubu a přikázal Romovi, aby jim tam přinesl občerstvení. Když se Rom otočil směrem k baru pro láhev, tak se Odo proměnil v další sklenici na připraveném podnose.

Scéna 1 Editovat

Langour
Pět sklenic pro čtyři lidi?!
AmpikPřidáno uživatelem Ampik

Dvojčata mají pro Quarka zboží k prodání. Jedná se o malý vejcovitý předmět, ale Quark vyjádří obavu, že je tento předmět kradený a zájemce proto z obchodu vycouval. Poté do místnosti vstoupí tichý host, který se jmenuje Croden, a vytáhne zbraň s tím, že si vezme prodávaný vejcovitý předmět. Vylekaný Rom upustí tác se sklenicemi a jedna z nich se promění zpět v Oda. Croden vystřelí a zasáhne jedno z dvojčat, Ro-Kela a zabije ho. Než Ah-Kel dostane šanci vystřelit zpátky, tak Odo odvede Crodena pryč, do své kanceláře.

Ah-Kel je rozzuřený kvůli smrti svého bratra a žádá pomstu na jeho vrahovi Crodenovi. Nicméně Odo mu Crodena odmítne vydat a vězeň tak zůstane v cele. Ah-Kel se tak s nepořízenou vrátí na svou loď. Odo poté Crodena navštíví a ten mu začně vykládat příběhy, které slyšel o Podvržencích (měňavcích), čímž získá Odovu pozornost.

Scéna 2 Editovat

Řekne Odovi, že Měňavci žili v mlhovině známé jako Chamra Vortex v Gama kvadrantu, kde se s nimi setkal. Jako důkaz pro své tvrzení Odovi ukáže zajímavý kámen, který se vytvaruje do podoby klíče, podobně, jako když Odo mění svůj tvar.

Scéna 3 Editovat

Na palubě runaboutu Rio Grande mezitím Komandér Sisko a Poručík Dax přiletí na Crodenovu domovskou planetu Rakhar a mluví s Hadranem, představeným provincie Nehelik. Ten jim řekne, že Croden spáchal na své planetě řadu zločinů a žádá jeho okamžité vydání.

Odo poté dostane rozkaz přepravit Crodena na jeho domovskou planetu. Hrozí jim však nebezpečí, že si jich všimne Miradornská loď a bude je pronásledovat. Proto se runabout při odletu skryje za větší transportní loď a jejich odlet zůstane neodhalen.

Scéna 4 Editovat

Nicméně Ah-Kel později stejně odhalí, že Croden odletěl do Gama kvadrantu a vydá se runabout ihned pronásledovat. Když jej dostihne, tak okamžitě spustí palbu. Odo nemá s pilotováním lodi a manévrováním v boji příliš velké zkušenosti a proto se rozhodne předat řízení Crodenovi. Croden s lodí přistane na malém planetoidu s tvrzením, že právě tady sídlí kolonie Měňavců.

Scéna 5 Editovat

Později když Odo odhalí, že je to podvod a že na této planetě žádní Měňavci nejsou a nikdy nebyli, zavede jej Croden do jeskyně, která ukrývá stázovou komoru. V té hybernuje Crodenova dcera Yareth, poslední členka jeho rodiny, která zůstala naživu. Stázovou komoru Croden otevře pomocí proměnlivého klíče, který na stanici ukázal Odovi. Ten se vytvaroval přesně podle zámku. Na cestě zpátky do runaboutu spadne na Oda, v důsledku ostřelování planetoidu Miradornským plavidlem, velká masa uvolněné horniny. Croden ví, že by mohl snadno utéct a Oda tam nechat, ale nakonec se rozhodne mu pomoci.

Croden
Croden, Rakharijský zločinec
AmpikPřidáno uživatelem Ampik

Po odledu z asteroidu vláká Odo číhající Miradornskou loď do kapsy čpavkovitého plynu a jakmile loď znovu vystřelí, tak kapsle exploduje. Runabout na poslední chvíli před explozí uletí, ale Miradornská loď je zničena.

Vulkánská loď T'Vran, která zachytila explozi kontaktuje runabout a zeptá se, jestli nepotřebují pomoc. Odo Vulkánce požádá, jestli by nemohli přibrat na palubu dva Rakharijské "trosečníky". Vulkánci souhlasí, že je dopraví zpátky na Vulkán. Odo dá tak zločinci Crodenovi možnost začít znovu. Croden je mu velice vděčný a daruje mu svůj proměnlivý klíč.

Herecké obsazení Editovat

Stálí herci Editovat

Hostující herci Editovat

České znění Editovat

Zajímavosti Editovat

Miradorn raider crew
Fotografie z natáčení epizody
AmpikPřidáno uživatelem Ampik

Předchozí epizoda:
"The Nagus"
Star Trek: Deep Space Nine
1. sezóna
Následující epizoda:
"Battle Lines"

V síti Wikia

Náhodná Wiki