Wikia

encyklopedie Star Treku

The Nagus

Diskuse0
1 705stránek na
této wiki
Articletype realworldSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
"The Nagus"
"Nagus"
DS9, epizoda 1x11
Quark tells Odo to kiss it
Scénář:
Ira Steven Behr, David Livingston
Režie:
David Livingston
Prvně vysílána:
USA: 21. března 1993
Česká republika: 26. června 1994
Hvězdné datum:
Neznámé (2369)

Po náhlé smrti Velkého naguse Zeka se jeho nástupcem překvapivě stává Quark. Jeho nová moc je však trnem v oku mnoha dalších Ferengů, počínaje Zekovým synem.

Obsah epizody Editovat

Velký Nagus Zek přicestuje na stanici a využije Quarkův bar pro konferenci, na které prohlásí Quarka svým nástupcem a krátce poté zemře. Quark nejdříve neví jak by měl správně vládnout, ale později se stane velmi populárním, když začne rozdávat velmi lukrativní obchodní příležitosti. Je ale trnem v oku zejména Kraxovi, Zekovu synovi, který se společně s Quarkovým bratrem Romem pokusí Quarka zabít. Jejich počínání však přeruší Odo společně se Zekem, který svou smrt pouze předstíral, neboť chtěl vědět jak by si jeho syn v takové situaci poradil. Krax podle Zeka v tomto testu katastrofálně selhal.

Mezitím byl Romův syn Nog svým otcem přinucen přestat chodit do federační školy, kterou navštěvoval společně se svým lidským kamarádem Jakem, synem komandéra Siska. Sisko za to byl rád, neboť doufal, že se tak Jake přestane s Nogem stýkat. K jeho překvapení to však jejich přátelství neovlivnilo a Jake začal nevzdělaného Noga sám vyučovat.

Herecké obsazení Editovat

Stálí herci Editovat

Hostující herci Editovat

a

České znění Editovat

Zajímavosti Editovat

  • Pracovní název epizody byl Friends & Foes
  • V této epizodě se poprvé setkáváme s herci Wallacem Shawnem, který ztvárnil postavu Zeka a Tiny Ronem, který ztvárnil Maihar'du.
  • Kraxův další osud není znám, neboť nebyl už v žádné další epizodě seriálu zmíněn.
  • V této epizodě jsou poprvé zmíněna Pravidla zisku.
  • V této epizodě jsou poprvé zmíněny Ohňové jeskyně na Bajoru (domov Přízraků)
  • Morn se v této epizodě velmi divoce směje. V žádné další epizodě seriálu už nikdy nebyl viděn s otevřenou pusou.
  • Náčelník Miles O'Brien se po dlouhé době opět objevuje. Naposledy byl v epizodě Q-Less. Poté byla jeho nepřítomnost v seriálu vysvětlena jeho návštěvou na Zemi.

Předchozí epizoda:
"Move Along Home"
Star Trek: Deep Space Nine
1. sezóna
Následující epizoda:
"Vortex"

V síti Wikia

Náhodná Wiki