Wikia

encyklopedie Star Treku

The Expanse (román)

Diskuse0
1 705stránek na
této wiki
Theexpansenovel
Autor: J.M. Dillard
Nakladatel: Pocket Books
Románová řada: Pocket ENT
Vydáno: 2003
Stran: 247
Rok: 2153
Hvězdné datum: neznámé
Identifikátor: ISBN 0743484851

Protože román "The Expanse" nepatří mezi kánon Star Treku, jsou na této stránce zvýrazněny pouze pojmy, které jsou kanonické.

Stručný obsahEditovat

Z přebalu knihy

Vysoko nad planetou Země se objevila mimozemská sonda a v nepředstavitelně hrůzostrašném okamžiku vypustila smrtící paprsek, který na povrchu planety vytvořil na kilometry široký doutnající kráter ve tvaru dlouhé rýhy. Během ohnivé milisekundy zahynuly milióny lidí z Floridy, Kuby a Venezuely.
Poté se sonda rozpadla a narazila do povrchu planety. Nalezené zbytky neprozradily nic o jejím původu. Kdo jsou útočníci a co je vyprovokovalo?
Kapitán Jonathan Archer se na palubě hvězdné lodi Enterprise dovídá o zkáze. Ústředí s ním navázalo spojení a není vůbec jisté, zda bude pokračovat v dalším průzkumu vesmíru.
Ještě dříve než se stačí Enterprise vrátit na Zem, je Archer neočekávaně unesen z můstku nepřáteli, kteří cestují napříč časem. S nimi se již dříve dostal do konfliktu. Nyní se objevuje na palubě sulibanského plavidla tváří v tvář starému nepříteli – Silikovi - jedinci s vysokou hodností, známého z boje, který je označován jako Časová studená válka.
Silik ho odvádí ke svému představenému, tajemnému humanoidu z daleké budoucnosti.
Humanoid tvrdí, že útok na Zem byla pouze zkouška a následující útok naprosto zničí Archerovu domovskou planetu …. pokud posádka Enterprise tomu nezabrání.
Chce-li něco učinit, musí vstoupit do části vesmíru, který se nazývá Delfská oblast - do území nebezpečného, ze kterého se žádná loď doposud nevrátila bez úhony. Vulkánské posádky byly dohnány ke krvelačnému šílenství, klingonské posádky byly anatomicky převráceny, jejich vnitřní orgány byly přemístěny na povrch jejich těl … zatím co stále žily. Mnoho plavidel se ztratilo, nikdy se již neozvalo.
Archera čeká nejkritičtější situace jeho kariéry: Má věřit Silikovu představenému - cestovateli napříč časem a dát napospas loď a její posádku velkému riziku z Delfské oblasti v naději, že Země bude zachráněna před naprostým zničením? Dokáže přesvědčit Velitelství Hvězdné flotily a Vulkánskou vysokou radu, aby dovolily Enterprise letět za svojí největší výzvou?

Český překladEditovat

Není

ZajímavostiEditovat

Předchozí ENT román (nepůvodní):
Shockwave
Romány
Pocket ENT
Následující ENT román (původní):
By the Book

V síti Wikia

Náhodná Wiki