Wikia

encyklopedie Star Treku

Skagaran

Diskuse0
1 701stránek na
této wiki
Draysik
Draysik, Skagaranský muž (2153)
Zipacna1Přidáno uživatelem Zipacna1

Skagarané jsou warp znající civilizací, kterým se také říká "Skagové".

Fyziologie Editovat

Skagarané jsou humanoidé velice podobní lidem. Na jejich kůži se však nachází několik narůžovělých výstupků v oblasti čela, uší a krku, které na první pohled připomínají spíše zranění.

Historie Editovat

Před 300 lety přiletěla jedna z jejích lodí na Zemi, odkud unesla několik set lidí aby je využila jako své otroky ke stavbě své kolonie. Lidé se však zotročit nenechali. Bojovali a Skagarany porazili. Poté byla zavedena velice přísná pravidla, aby se Skagarané nemohli naučit číst a psát. Dokonce mezi sebou nesměli uzavírat ani sňatky. Lidé se báli, že by je Skagarané mohli znovu ohrozit. Proto byla jejich společnost kontrolována, utlačována, a bylo s nimi jednáno jako s otroky a nejhorší spodinou. Během 200 let přisli Skagarané o veškerou technologii a znalosti. Na planetě zůstal jen zcela rozpadlý vrak toho plavidla, kterým byli na tento svět přivezeni lidští otroci ze Země. Konfrontace zdejších lidí a Skagaranů s posádkou Enterprise donutila místního lidského šerifa zrušit nebo upravit archaické a protiskagaranské zákony.

Kultura Editovat

Domovská planeta Skagaranů není známa, stejně jako důvod proč ostatní Skagarané nepřiletěli aby zjistili, proč s kolonisty ztratili kontakt. Skagarané z kolonie zcela zapoměli na svou minulost, a pravděpodobně už nikdo z nich neví co se před staletími doopravdy stalo a odkud pocházejí.

Technologie Editovat

Před tím, než byli Skagarané poraženi, vlastnili pokročilé technologie. Kromě cestování vesmírem prý také používali paprskové zbraně, a údajně také teleportační zařízení. Po příletu Enterprise k planetě v roce 2153 se na planetě nalézala necelá tisícovka Skagaranů a okolo 6 tisíc lidí.

Skagaranská jména Editovat

Jazyk Editovat

Slovo Rokdar se překládá jako "řezník". Takto Skagarané označují Coopera Smithe, lidského muže, který vedl lidské otroky proti Skagaranům a vyhrál.

V síti Wikia

Náhodná Wiki