Wikia

encyklopedie Star Treku

Roxann Dawson

Diskuse0
1 701stránek na
této wiki
Roxanndawson
Roxann Dawson
ShinzonPřidáno uživatelem Shinzon
Belanna
Roxann Dawson jako B'Elanna Torresová
AmpikPřidáno uživatelem Ampik

Roxann Dawson je americká herečka, která je fanouškům Star Treku nejznámější pro svou roli B'Elanny Torresové v seriálu Star Trek: Voyager.

Životopis Editovat

Roxann Dawson se narodila 11. září 1964 v Los Angeles, Kalifornii. Byla nadanou studentkou oboru herectví na Kalifornské Univerzitě v Berkeley. I po dokončení studia se nadále věnovala divadlu. Na televizní obrazovku pronikla až se seriály Nightingales a The Round Table. Úspěch slavila také ve filmech Mortal Sins, Broken Angel, Dirty Work, Pointman, Darkman 2 a Guilty By Suspicion, kde ztvárnila hlavní role. Divákům se do paměti vryla také v známém sci-fi filmu Pátý element (The Fifth Element), kde si zahrála mimozemskou operní pěvkyni. Tento film ve kterém hráli také Bruce Willis a Milla Jovovich měl dobrou odezvu nejen u fanoušku tohoto žánru. Roxan je podruhé vdaná. S prvním manželem se rozvedla. V současné době žije Roxan, její manžel Erik a dcera Emma Rose v Los Angeles.

Ve Star Treku Editovat

Roli B'Elanny Torresové zvládla výtečně. Jedna z nejnáročnějších epizod pro ní nejspíš byla (VOY: Faces), kde si zahrála dvojroli.

Vidiani v tomto díle zajmou B'Elannu Torresovou a rozdělí ji na dvě bytosti, jednu s čistě lidskou DNA, druhou s ryze klingonskou. Slibují si od toho, že se jim s pomocí klingonské DNA povede nalézt lék na nemoc phage.

Její hlas mohli diváci slyšet v anglickém originále seriálu Star Trek: Enterprise. V epizodě (ENT: Dead Stop) je Enterprise NX-01 po poškození a posádka hledá pomoc.

Poškození Enterprise způsobila romulanská mina v předchozím díle "Minefield").

Nakonec se posádka rozhodne využít podivnou automatickou opravnou stanici s velmi vyspělou technologií. Stanice s posádkou Enterprise komunikuje hlasem a právě ten hlas nadabovala Roxann Dawson.

V epizodě (VOY: Author, Author) si zahrála holografickou postavu s názvem Torrey.

V epizodě (VOY: Dreadnought) namluvila hlas cardassijské zbraně "Dreadnought" (česky "Démon").

Articletype realworldSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
Roxann Dawson
BElanna-Human
BElanna-Klingon
Belanna human-klingon, faces
B'Elanna Torresová jako člověk B'Elanna Torresová jako Klingon Obě B'Elanny
VOY: "Faces" VOY: "Faces" VOY: "Faces"
Torrie
Auto repair station far
Dreadnought at warp
Torrey Automatická opravná stanice Dreadnought/Démon (hlas)
VOY: "Author, Author" ENT: "Dead Stop" VOY: "Dreadnought"

Režijní práce Editovat

Soubor:Rox Dawson.jpg
Roxann Dawson

Roxann Dawson je dalším, v pořadí už čtvrtým hercem Voyageru, který se pokusil o režii. V seriálu Star Trek: Voyager režírovala dvě epizody, kterými byly Riddles a druhou část dvojepizody Workforce. Dále se jako režisérka podílela na seriálech Charmed (Čarodějky) nebo Any Day Now (Možná už zítra), také seriálu Heroes, byla mimo jiné i pravidelnou režisérkou seriálu Star Trek: Enterprise.

Režijní práce na Star Treku Editovat

ZajímavostiEditovat

  • Její děti se jmenují Emma Rose Dawson a Mia Meicai Dawson.
  • Poručíka si zahrála nejen ve Star Treku, ale i ve filmu z roku 1991, který se jmenoval N.Y.P.D. Mounted.

Externí odkazyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki