Wikia

encyklopedie Star Treku

Mogh

Diskuse0
1 705stránek na
této wiki
Mogh, otec Worfa a Kurna, byl velmi vlivným občanem Klingonské říše. Pomohl domu Huragovu během krevní msty s domem Durasovým. Byl to také přítel Noggry. Mogh byl zabit během Romulanského útoku na planetu Khitomer v roce 2346 (DS9: "The Way of the Warrior", ""; TNG: "", ""). Duras v roce 2366 prohlásil, že to byl Mogh kdo dal Romulanům důležité informace o obraně kolonie na Khitomeru, které vedly k útoku. Ale tyto informace ve skutečnosti neposkytl Mogh, ale Ja'rod, Durasův otec, který zradil vlastní národ konspirací s Romulany (TNG: ""). Kor často Worfa oslovoval přízviskem "syn Mogha" (DS9: "The Sword of Kahless", ""). Když se Worf poprvé setkal s Generálem Martokem v roce 2373, představil se jako Worf, syn Mogha (DS9: "").

Zákulisní informace Editovat

  • Je velmi pravděpodobné, že Mogh byl synem Plukovníka Worfa, ale na "plátně" to nebylo nikdy potvrzeno. Román ze série Star Trek: The Lost Era The Art of the Impossible vychází z tohoto předpokladu a tvrdí, že Worf byl pojmenován po svém dědečkovi. Bonusový materiál k šestému celovečernímu filmu zahrnuje rozhovor s Michaelem Dornem, v němž Dorn tvrdí, že ve filmu hraje Worfova dědečka.
  • The Art of the Impossible představuje Mogha jako prvního důstojníka sloužícího pod kapitánem K'mpecem na palubě IKS Pu'Bekh.

Reference Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki