Wikia

encyklopedie Star Treku

Fight or Flight

Diskuse0
1 701stránek na
této wiki
Articletype realworldSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
"Fight or Flight"
"Bojuj nebo uteč"
ENT, epizoda 1x3
Archer with an alien corpse
Scénář:
Rick Berman a Brannon Braga
Režie:
Allan Kroeker
Prvně vysílána:
3. října 2001
Hvězdné datum:
6. květen 2151

Bojuj nebo uteč je třetí epizoda první série seriálu Star Trek: Enterprise.

Enterprise nalezla opuštěnou loď plnou mrtvol, které se zdají jako součást nějakého experimentu.

Děj epizody Editovat

Většina posádky Enterprise je unavena z toho, že i po dlouhé cestě vesmírem nenarazili na žádnou formu života, jen na jedné planetě odebrali jako vzorek slimáka, který se ale stejně nijak nemá k životu. Přesněji, vzorek odebrala Hoshi, která má výčitky z toho, že se teď tvor trápí. Vyměňuje si také kajutu, protože v ní leží v jiném směru letu, než byla zvyklá a špatně se jí proto spí.

Navíc nefungují správně zaměřovače zbraňového systému, které měly být funkční už na Zemi. Kapitán nařizuje i cvičné střely, ale torpéda vždy minula svůj cíl. Reed se nakonec pokouší o opravu infračerveného senzoru.

T'Pol mezitím objevila blízko Enterprise loď dlouhou přibližně 92 metrů. Dle jejího názoru ji měli nechat být a nestrkat nos do cizích věcí, avšak zvědavostí ovládaný kapitán se rozhodl ji navštívit, když nereagovala na vysílání. Výsadku se zůčastnil kapitán, překladatelka Hoshi a bezpečnostní důstojník Reed. Hoshi sice protestovala, že jí skafandry způsobují klaustrofobii, ale musela poslechnout.

Na lodi našli na jednom místě všechny členy posádky, humanidy – byli mrtví a nějaký stroj z nich něco vyssával. Hoshi, která je spatřila jako první, se při pohledu na ně málem zhroutila. Po návratu přemluvila T´pol kapitána, aby letěli zase původním kurzem, protože pro mrtvou posádku se nedá nic dělat. A ten, kdo tam nainstaloval ten přístroj na nějaké využívání jejich těl, se asi vrátí, takže by byla ohrožena samotná Enterprise. Kapitán po malé době situaci přehodnotil, že je tam nenechá napospas, a během několika hodin se vrátil k tomu plavidlu.

Druhého výsadku se tedy zúčastní lékař Phlox, aby zjistil, jaký druh byly zemřelé osoby a co jim vlastně udělali. Dále Tucker, který má zprovoznit jejich komunikační zařízení a Hoshi se pokusí rozluštit jejich jazyk a sestavit zprávu. Na cizím plavidle provedl lékař pitvu jednoho mrtvého. Zjistil, že z těl je „odčerpáván“ triglobulin podobný lidské mízní tekutině, která má široké užití. Hoshi se za pomoci Truckera podařilo přijít na neznámý jazyk. Přitom mu řekla, že hodlá požádat o návrat na Zem, protože nemá dost silnou povahu, aby se na ni mohl kapitán spolehnout, ne aby se pod tlakem sesypala.

T´pol po chvíli hlásí, že se blíží plavidlo, které pravděpodobně může za masakr celé posádky, kterou teď zkoumali. Proto se výsadek vrátil urychleně na loď. Nepřátelé nereagují na volání. Nepřátelské plavidlo zahájilo na Enterprise palbu a poškodilo gondolu na levoboku, takže nešlo přejít na warp. Palba torpéd nezpůsobila nepříteli žádné škody, i když se ho podařilo strefit. Poté nepřátelé provedli na Enterprise submolekulární bioscan, kterým pravděpodobně zjišťovali, jestli můžou jejich těla využít podobně jako na lodi, kvůli které je teď Enterprise tam, kde je.

Naštěstí přiletěla loď, na které byl stejný druh, jako na té napadené. Jenže Hoshi ještě neuměla dobře jejich jazyk a překladač to taky moc nezvládal, takže oni pochopili, že Enterprise vraždila jejich lidi. Navíc nepřátelské plavidlo je vzalo do jakéhosi vlečného paprsku. Potom se ještě přiblížili a začali vrtat do trupu. Mezitím nedával překladač lodi mimozemšťanům valný smysl, takže byla Hoshi pod nátlakem kapitána nucena mluvit sama, i když jazyk ještě zdaleka neovládala a podařilo se jí vysvětlit, kdo způsobil masakr, takže mimozemšťané ihned začali pálit po nepřátelské lodi a když Enterprise trochu poodletěla, úplně ji zničili. Reedovi se podařilo vyladit zaměřování a torpédem přispěl k dílu taky. Kapitán poděkoval Hoshi za záchranu celé lodi.

Enterprise se seznámila s mimozemšťany; zjistili, že se nazývají Axanarové a jsou to hermafroditi žijící přes 400 let – byl s nimi navázán přátelský vztah. Kapitán pak ještě svolil k menší odbočce, aby mohla Hoshi vrátit "slimouše" do podobného prostředí, odkud jej vzala.

Obsazení Editovat

Hlavní role Editovat

Hostující herci Editovat

České znění Editovat

Předchozí epizoda:
Broken Bow
Star Trek: Enterprise
1. sezóna
Následující epizoda:
Strange New World
Tento článek je pahýl. Můžete Memory Alpha pomoct tím, že ho rozšíříte.

V síti Wikia

Náhodná Wiki