Wikia

encyklopedie Star Treku

Delta Flyer

Diskuse0
1 701stránek na
této wiki
Delta Flyer
Delta Flyer
Typ: výsadkový člun
Poprvé spatřen v epizodě: (VOY: Extreme Risk)
Délka: 21 m
Šířka: 12.2 m
Výška: 5.3 m
Posádka: 1 minimálně; 4-6 max. kapacita
Zbraně: 8 phaserů;

2 odpalovače (Fotonových torpéd)

Obrana: štíty;

parametalické plátování;

štít strukturální integrity

Delta flyer interior
Popis: Vnitřek Delta Flyeru
Delta-flyer-in-its-hanger
Popis: Pohled na Delta Flyer v hangáru

Delta Flyer, česky zvaný Deltaplán je vylepšený výsadkový člun, který je velice pohyblivý a ke své velikosti dobře vyzbrojený. Sestrojen byl v kvadrantu Delta jako náhrada za starší a již nedostačující čluny, které se nacházely na USS Voyageru ještě z kvadrantu Alfa. Oproti těmto starším typům člunů je Delta Flyer uzpůsoben plnit náročné úkoly v těžkých podmínkách. Hlavním impulzem k jeho sestavení však byla snaha získat sondu, která uvízla v atmosféře plynného obra. O sondu měli zájem zájem také Maloni, a postavili vlastní člun. Delta Flyer se však osvědčil (VOY: Extreme Risk).

S prvotním nápadem přišel Tom Paris, ale později se na úpravách podíleli i další členové posádky, hlavně B'Elanna Torresová, Tuvok, Harry Kim a Sedmá z devíti. Delta Flyer má aerodynamické tvary, které usnadňují pohyb v atmosféře. Konstrukce využívá principu zatažitelných motorů. Trup je chráněn parametalickým plátováním. Štíty jsou narhnuty podle Tuvokova návrhu. Delta Flyer je vybaven také transportérem a replikátorem.

Delta Flyer byl vytvořen z náhradních dílu, ale některé součásti bylo nutné zreplikovat v replikátoru. Tento člun byl sestaven přibližně za jeden týden.

Výskyt v epizodách Editovat

Když byl tento člun v roce 2377 zničen nahradil ho Delta Flyer II.

V síti Wikia

Náhodná Wiki