Wikia

encyklopedie Star Treku

Conspiracy

Diskuse0
1 705stránek na
této wiki
Articletype realworldSKUTEČNÝ SVĚT
(ČLÁNEK PSANÝ Z PRODUKČNÍHO ÚHLU POHLEDU)
"Conspiracy"
"Spiknutí"
TNG, epizoda 1x25
Dexter Remmick
Námět:
Robert Sabaroff
Scénář:
Robert Sabaroff, Tracy Tormé
Režie:
Cliff Bole
Prvně vysílána:
9. května 1988
Hvězdné datum:
41775.5 (2364)
Enterprise a Země

Během cesty na Pacificu obdrží Picard zprávu kódu 47 od svého starého přítele Waltera Keela, kapitána lodi USS Horatio. Picard se s ním a dalšími dvěma kapitány setká a dozvídá se o možném spiknutí přímo na nejvyšších místech Hvězdné flotily. Dat později toto podezření potvrdí, protože Flotila už nějakou dobu vydává zmatené rozkazy. Enterprise se tedy vydává na Zemi.

Když dorazí, kontaktují ji tři nejvyšší flotilní admirálové a ptají se na důvod jejího návratu. Později se na palubu transportuje admirál Gregory Quinn, který je až nadlidsky fyzicky zdatný. Doktorka Crusherová v jeho těle později objeví parazita, který měl zřejmě kontrolu nad jeho vědomím.

Herecké obsazeníEditovat

Stálí herciEditovat

Hostující herciEditovat

České zněníEditovat

ZajímavostiEditovat

  • Tato epizoda má otevřený konec a není zde uspokojivě vysvětleno jak to všechno dopadlo. Měla se totiž původně rozvinout do několika dalších epizod a tato insektoidní rasa měla být označena Borg. Ovšem díky stávce scénáristů se tak nestalo a původní myšlenka o novém silném nepříteli byla odsunuta. V druhé sérii v epizodě Q Who? se s Borgy skutečně setkáváme, ale zde už mají podobu kyberneticky upravených humanoidů.
Unnamed Tellarites TNG

Dva bezejmenní Tellarité

  • Tohle je jediná epizoda TNG, ve které se objevují Tellarité.
  • Jídlo, které je nabídnuto kapitánu Picardovi a které jedí admirálové Aaron a Savar bylo později znovu použito ke ztvárnění Ferengských housenek.
  • V této epizodě se naposledy vyskytuje typ uniformy admirála, který se objevoval pouze v první sérii TNG. V druhé sérii se vyskytuje jiný typ uniformy, který se ovšem také vyskytuje pouze v druhé sérii. Ve třetí sérii se objevuje třetí typ admirálské uniformy, který se stane standardem a je používán až do konce seriálu, i v pozdějších seriálech.
  • V této epizodě se poprvé objevuje Bolian.
  • V úvodních titulcích této epizody se objevuje také Denise Crosby a její postava Natasha Yar, i když byla zabita v předchozí epizodě.
  • Tato epizoda byla nominována na cenu Emmy za masky.
Předchozí epizoda:
"We'll Always Have Paris"
Star Trek: The Next Generation
1. sezóna
Následující epizoda:
"The Neutral Zone"

V síti Wikia

Náhodná Wiki